ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1403
EN

خبرگزاري

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: ضرورت توجه به سلامت حجاج با توجه به میانگین سنی،گرمای هوا و زمان سفر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: ضرورت توجه به سلامت حجاج با توجه به میانگین سنی،گرمای هوا و زمان سفر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع سلامت حجاج گفت: توجه به حوزه سلامت حجاج کشورمان بسیار ضروری است؛ با توجه به میانگین سنی زائران و همچنین شرایط گرما و طولانی شدن سفر برای حجاج، اهمیت سلامت و توجه به آن مضاعف می‌شود ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست اجرایی حج تمتع ۹۸ که در مشهد مقدس و با حضور مدیران ستادی مدیران استانی و دستگاه‌های همکار برگزار شد با اشاره به موضوع حج به عنوان یکی از عبادات اظهار کرد: حج گرچه عبادت است اما تفاوت هایی با دیگر عبادات دارد؛حج از مناسک است که هم فردی محسوب می شود و هم درون جامعه است.

وی افزود: حاجی هم در گذشته سیر می کند و هم به آینده می رود؛ فرصت های مهمی در حج وجود دارد و حاجی باید زاد و توشه بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حج بسته زاد و توشه معنوی به حساب می آید و فرصت اقتدار روحی است.

صالحی افزود: اجرای حج به زاد و توشه کمک می‌کند؛ حج برای آن است که حاجی تحول یابد و این کار ستاد حج و بعثه مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به موضوع عزت، کرامت و امنیت حجاج خاطر نشان کرد: توجه به عزت حاجی ایرانی اهمیت زیادی دارد. حاجی باید سفیر عزت ایران باشد و این موضوع را مدنظر قرار دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زائر ایرانی باید پیام‌آور مهرورزی، قانون گرایی، وحدت گرایی و پرهیز از تفرقه باشد تا دیپلماسی حج را با رفتارش عملی کند و پیام وحدت را با رفتارش منتقل نماید.

صالحی تصریح کرد: موضوع کرامت نیز باید مورد توجه قرار گیرد البته امسال اهمیت این مهم مضاعف است.

وی توضیح داد: شرایط حج امسال با توجه به مضیقه های اقتصادی و از طرفی زیادی سفر حج به گونه ای است که کارگزاران حج باید این کرامت را در نظر داشته باشند و رعایت حال زائران را انجام دهند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: انشاالله یک حج امن را دنبال می کنیم؛ امنیت هویت حج است که این احساس امنیت باید بین حجاج و خانواده های آنها حفظ شود.

وی به موضوع سلامت حجاج اشاره کرد و افزود: توجه به حوزه سلامت حجاج نیز بسیار ضروری است؛ با توجه به میانگین سنی زائران و همچنین شرایط گرما و طولانی شدن سفر برای حجاج، اهمیت سلامت را مضاعف می‌کند که باید بیشتر به آن اهتمام نماییم تا حجاج با سلامت به کشور بازگردند.

برچسب ها : حج، حج تمتع، حج98