ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402
EN

اطلاعيه ثبت نام عمره مفرده

اطلاعیه عمره

بسمه تعالی

اطلاعيه مديريت حج و زيارت استان خراسان جنوبی

در خصوص نحوه تشرف متقاضيان سفر زيارتي عمره مفرده

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت خراسان جنوبی و به نقل از دستگردی مدیر حج وزیارت استان سفرهای عمره مفرده پس از 8 سال وقفه و با عنایت الهی و تلاش تمامی دست اندرکاران در کشورمان و کشور میزبان از سرگیری می­شود و نخستین گروه زائران استان 6 دیماه سالجاری به سرزمین وحی مشرف می­گردند و این دوره سفرهای عمره مفرده زائران ایرانی از تاریخ 28 آذرماه لغایت 9 اسفند ماه 1402 خواهد بود که در این بازه زمانی ایام ماه مبارک رجب و شعبان نیز قرار دارد و در این مرحله از اولویت های 1 تا 150 ثبت نام به عمل می آید. بدیهی است در صورت تکمیل نشدن ظرفیت لازم بعد از گذشت 48 ساعت، اولویت های بعدی نیز اعلام می شود و عنوان نمود زائران استان 10 روز در عربستان اقامت خواهند داشت؛ 5 روز در مدینه منوره  و 5 روز در مکه مکرمه. سپس ادامه داد نام نویسی متقاضیان در سامانه عمره به نشانی  omreh.haj.ir انجام می­گیرد، بدین صورت که چهارشنبه ساعت 11:00 خانواده ها گروه بندی خواهند نمود و به دنبال آن پنجشنبه ساعت 09:00 صبح انجام رزرو و ثبت نام قطعی آغاز خواهد شد. 150 اولویت اول پس از انجام رزرو، می­بایست در کوتاهترین زمان ممکن (حداکثر 24 ساعت) به دفتر زیارتی منتخب خود مراجعه و ثبت نام را قطعی نمایند.

حسین دستگردی گفت دارندگان کارت های ودیعه گذاری عمره مفرده، برای آگاهی از اولویت تشرف خود، می توانند به پایگاه خبری حج و زیارت (www.haj.ir) قسمت جستجوی اولویت مراجعه نمایند و یا با کد دستوری #64511*4* از طریق تلفن همراه از اولویت تشرف خود آگاه شوند که البته مراتب از طریق ارسال پیامک به واجدین شرایط تشرف نیز اطلاع­رسانی خواهد گردید.  

در پایان مواردی ضروری درخصوص عمره مفرده برای متقاضیان ثبت نام به شرح ذیل اعلام نمود:

- دارندگان کارت‌های ثبت نامی عمره مربوط به نام نویسی عمومی سال 1387 از اولویت 1 تا 150: این افراد می‌باید با مراجعه به سامانه omreh.haj.ir  اقدام به تکمیل و بروز رسانی اطلاعات خویش و همچنین تشکیل گروه‌ (به همراه اعضای خانواده، بستگان، آشنایان و ... ) جهت تشرف در یک کاروان نمایند.

- رزرواسیون افراد صرفاً با مراجعه مستقیم ایشان به سامانه omreh.haj.ir فراهم خواهد بود و به متقاضیان گرامی توصیه می‌شود برای صرفه جویی در وقت و نیز سهولت کار، قبل از شروع ثبت‌نام در گروههای اعزامی، به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه، تشکیل گروه و در نهایت اخذ کلمه کاربری و رمز ورود اقدام نمایند. پس از نام‌نویسی اولیه (رزرواسیون) متقاضی در گروههای اعزامی، می‌باید حداکثر ظرف مدت 24 ساعت به کارگزار مربوط مراجعه نموده و مدارک خواسته شده را ارائه نماید. بدیهی است قطعی شدن ثبت‌نام مقدماتی افراد منوط به مراجعه بموقع و ارائه کامل مدارک موردنیاز (قید شده در برگه رزرواسیون) به کارگزار خواهد بود.

- مدت زمان مجاز واریز مابه‌التفاوت هزینه سفر پس از قطعی شدن ثبت‌نام، حداکثر 48 ساعت بوده که درصورت عدم واریز هزینه سفر در این فرصت، متقاضی بطور خودکار(سیستمی) حذف و فرد جدید جایگزین وی خواهد گردید.

-هزینه‌ سفر عمره مفرده شامل مخارج ارزی و ریالی همچون: بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، جلسات آموزشی و ... بوده که مبلغ آن طی قبض "مابه‌التفاوت هزینه سفر" محاسبه و توسط متقاضی پرداخت خواهد شد.

- بنابر تصمیم اخذ شده، کلیه دفاتر و کارگزاران زیارتی سراسر استان آمادگی دارند درصورت مراجعه متقاضیان، با دریافت حق‌الزحمه مربوطه، نسبت به درج اطلاعات افراد در سامانه عمره از قبیل: تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه، دریافت کلمه و رمز عبور و در نهایت ذخیره(رزرو) اولیه برای افراد واجد شرایط اقدام نمایند.

تشکیل گروه، دریافت کلمه و رمز عبور و در نهایت ذخیره(رزرو) اولیه برای افراد واجد شرایط اقدام نمایند.
                                                                      مدیریت حج و زيارت استان خراسان جنوبی