ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402
EN

نقل و انتقال اسناد حج تمتع

نقل و انتقال اسناد حج تمتع

نقل وانتقال قبوض ودیعه گذاری حج تمتع

1-   انجام کلیه مراحل نقل وانتقال قبوض ودیعه گذاری حج تمتع دارای اولویت تشرف با مراجعه حضوری طرفین(انتقال دهنده و گیرنده) بهمراه اصل شناسنامه وکارت ملی و اصل قبض ودیعه گذاری فقط در دفاتر زیارتی دارای مجوز نقل وانتقال درسطح استان/شهرستانها قابل انجام و پیگیری است و سازمان و مدیریت های حج وزیارت استانها مسئولیتی در قبال آندسته از انتقال و توافقات که به هرشکل درخارج دفاتر زیارتی تنظیم هماهنگ و توافق شده باشد ندارد.

تذکر 1- اسامی و مشخصات دفاتر زیارتی دارای مجوز با مراجعه به  بخش مربوطه در پایگاه وسامانه مدیریت حج وزیارت هریک استانها قابل رویت وکنترل است

2-  قبوض ودیعه گذاری حج تمتع آندسته از قبوضی است که مبلغ ودیعه گذاری اولیه آن 10 میلیون ریال می باشد و سایر قبوض با مبالغ مختلف قبلا میبایستی به یکی از شعب بانک ملی ایران برای رسیدگی وتعیین تکلیف مراجعه داشته باشند.

3-  درحال حاضر کلیه دفاتر زیارتی دارای مجوز نقل وانتقال، مجاز می باشند تا با مراجعه شخص انتقال دهنده و گیرنده بهمراه مدارک لازم  با تکمیل برگه مربوطه نسبت به اخذ درخواست و مدارک آنان برای انتقال وفق ضوابط و دستورالعمل های مربوطه اقدام لازم را معمول دارند.

4-  قبوض قابل واگذاری، آندسته از قبوض ودیعه گذاری است که از سوی سازمان اولویت تشرف آن اعلام و برای ثبت نام در کاروانها فراخوان شده باشند .

5-  انتقال قبوض ودیعه گذاری حج تمتع  فاقد اولویت تشرف  تنها چنانچه بین انتقال دهنده وگیرنده یکی از نسبت های پدر مادر، همسر، فرزند، برادر و خواهر وجود داشته باشد قابل انجام است.

6-  انتقال بار دوم  قبوض ودیعه گذاری حج تمتع دارای اولویت تنها چنانچه بین انتقال دهنده و گیرنده یکی از نسبت‌های پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر  و خواهر وجود داشته باشد  (قابل اثبات با مدارک شناسنامه‌ای و  با ارائه  به دفاتر زیارتی) برای یکبار مجاز است.

7-  با توجه به مراتب فوق و روان‌سازی کلیه مراحل نقل و انتقال، دفاتر زیارتی با پراکندگی که در سراسر کشور داشته به سهولت نیز قابل دسترسی ومراجعه میباشند بعنوان امین و مشاور هموطنان عزیز در امور نقل وانتقال، آمادگی ارائه خدمات لازم دراسرع وقت درچارچوب ضوابط ابلاغی(بدون نیازبه هیچگونه مراجعه ای از سوی متقاضیان به مدیریت های حج وزیارت استانها) را خواهند داشت.

8-  دفاتر زیارتی جدول و نرخ حق الزحمه تعیین شده بابت ارائه خدمات فوق را در محل دفتر نصب نموده و خارج از مبلغ تعیین شده مجاز به دریافت هیچ گونه وجه اضافی تحت هیچ عنوانی را ندارند.

9-  سازمان تاکید دارد تا از مراجعه به مراکز وافراد واسطه و سود جو که خارج از رویه وفق الاشاره و با وکالت نامه اقدام به خرید وفروش قبوض ودیعه گذاری حج تمتع می نمایند جدا خودداری نموده وهرگونه درخواست را تنها از طریق دفاتر زیارتی مجاز در نزدیکی محل سکونت خود دنبال و پیگیری نمایند و به واسطه بهرمندی از سود بالاتر در فروش و یا تخفیف بیشتر در خرید، اغفال افراد، مراکز وتراکت های تبلیغاتی نشوند. بدیهی است هرگونه هماهنگی، توافق وحتی وکالت نامه‌ای تنظیمی هیچ تضمینی درپذیرش و قبول امرانتقال را بدنبال نداشته ضمن آنکه به لحاظ ماهیتی نیز قابل ابطال بوده و میتواند محل بروز مشکلات عدیده ای نیز باشد.

برای دریافت فایل شرکتها و دفاتر خدمات زیارتی مجاز در استان اینجا کلیک کنید.