یکشنبه 18 شهریور 1403
EN

خبرگزاري

دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج استان با استاندارخراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت هفته حج

  • 11 خرداد 1402
  • 21:02
  • 0 دیدگاه
  • 115 بازدید
  • Article Rating
دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج استان با استاندارخراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت هفته حج

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان جنوبی، به مناسبت گرامیداشت هفته حج، دست اندرکاران و کارگزاران حج استان با دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه مورخ ۱۱ خردادماه 1402 در محل سالن جلسات دفتر استاندار دیدار کردند.

 حسین دستگردی مدیرحج وزیارت خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گزارشی از عملکرد حج وزیارت در حوزه های مختلف را ارائه نمود وافزود برای اینکه زائر با آمادگی کامل به سفر حج مشرف شود بيش از ۴۸۰۰۰ نفر ساعت آموزش برای زایرین برگزار شده است و گفت تعداد ۲۱۲۱ نفر زائر و عوامل از استان به حج اعزام خواهند شد. سپس در بحث عتبات عنوان کرد ما به دنبال تنوع بخشی اعزام زایرین به عتبات عالیات عراق هستیم و تنها آسیبی که هست موضوع فعالیت افراد فاقد مجوز زیارتی اعزام زایر به عتبات است که مشکلات فراوانی برای مردم بوجود آورده است و باعث اخلال در فعالیت دفاتر زیارتی مجاز و تحت پوشش سازمان حج وزیارت شده است.

در ادامه دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی به موضوع اهمیت حج اشاره کرد و گفت حج در مبادی دینی از یک جایگاه بسیار خاص و ویژه برخوردار است و تأثیرگذاری حج در بین ملتهای مسلمان خیلی زیاد است.

 جواد قناعت در جلسه دیدار با کارگزاران حج تمتع با بیان اینکه آنچه می‌تواند وحدت را تقویت کند حج است گفت: برای تقویت اتحاد و وحدت باید فرهنگ سازی کنیم و نشان دهیم که محور جهان اسلام ایران است.

  ایشان اشاره ای  به بیان مقام معظم رهبری داشتند مبنی براینکه  که مراسم حج باعث ارتقا سطح مدنیت در جهان  است و نکته دیگر اینکه تمایزی در حج وجود ندارد و همه با هم یکنواخت و هیچکس بر دیگری برتری ندارد و تبعیض نژادی، جغرافیایی و طبقاتی معنایی ندارد. حج فرصتی است که وحدت صفوف مسلمین را ایجاد کنیم و مدنیت و مترقی بودن خودمان را به جهان اسلام نشان دهیم. در این جلسه هریک از مدعوین شرکت کننده در مراسم به بیان نظرات و پیشنهادات پرداختند.

عکسهای مرتبط