شنبه 08 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

رییس سازمان حج وزیارت مطرح کرد همه شرایط مهیای پذیرش حجاج کشورمان می باشد/اهتمام به قوانین کشور میزبان از سوی زایران

  • 03 خرداد 1402
  • 03:12
  • 0 دیدگاه
  • 219 بازدید
  • Article Rating
رییس سازمان حج وزیارت مطرح کرد همه شرایط مهیای پذیرش حجاج کشورمان می باشد/اهتمام به قوانین کشور میزبان از سوی زایران

رییس سازمان حج وزیارت با اشاره به اینکه نیروهای ستادی و عملیات اجرایی در مدینه منوره و مکه مکرمه مستقر شده اند تاکید کرد که همه شرایط مهیای پذیرش زایران کشورمان می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ آقای سید عباس حسینی بامداد سوم خرداد ماه در آیین بدرقه نخستین گروه زایران حج تمتع ۱۴۰۲ در فرودگاه حضرت امام (ره)ضمن تقدیر از تمامی دستگاههای همکار در برنامه ریزی و خدمت گزاری به زایران کشورمان گفت: از تمامی دست اندرکاران در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت که در جهت ارتقا سطح خدمت رسانی به حجاج تلاش می کنند تشکر و قدردانی می کنیم .

وی افزود:سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی با کمک و همکاری یکدیگر در بازه زمانی حدود یک ماهه از ۲۱ ایستگاه پروازی کار انتقال حجاج به عربستان را انجام می دهند و برنامه ریزی دقیقی برای انتقال و بازگشت زایران صورت گرفته است .
رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه نیروهای ستادی و عملیات اجرایی در مکه و مدینه مستقر شده اند گفت: همه برنامه ریزی ها صورت گرفته و تمامی دست اندرکاران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان تلاش می کنند تا عزیزان دغدغه ای در رابطه با مسکن، هواپیما، حمل و نقل و .....نداشته باشند و با آسایش و سلامت به اعمال و مناسک خود بپردازند و از چشمه جوشان معرفت بهره بگیرند.
حسینی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج وزیارت گفت: اهتمام به فرمایشات ایشان با این مضمون که توجه به ابعاد سیاسی، اجتماعی و معنوی حج داشته باشید که از برکاتش مودت، محبت و همدلی و اطلاع از موضوعات جهان اسلام است لازم می باشد که انشاالله همه این موضوع را سرلوحه قرار دهیم و با توصیه ایشان بتوانیم به خوبی از فضای معنوی حرم ها استفاده کنیم .
وی افزود : با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری شرکت در نماز جماعت و پرهیز از بازار گردی مورد توجه زایران قرار گیرد .
رییس سازمان حج وزیارت از زایران درخواست کرد:همانگونه که آیین نامه ها و قوانین مربوط به زمان اعزام را در داخل میهن رعایت می کنید به قوانین کشور میزبان نیز احترام بگذارید .
حسینی تصریح کرد: زایران عزیز ضمن توجه به قوانین کشور میزبان به صحبت و راهنمایی های مدیران کاروان ها و روحانیون کاروان توجه داشته باشند تا سفری در کمال آرامش داشته باشند .