پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاري

دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت گرامیداشت هفته حج

  • 02 خرداد 1402
  • 20:30
  • 0 دیدگاه
  • 101 بازدید
  • Article Rating
دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت گرامیداشت هفته حج

به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان جنوبی، به مناسبت گرامیداشت هفته حج و دهه کرامت، دست اندرکاران و کارگزاران حج استان خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان بیرجند روز سه شنبه مورخ 2 خردادماه 1402 در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

در ابتدای دیدار حسین دستگردی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته حج و دهه کرامت و همچنین سالروز فتح خرمشهر و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، از آیت الله عبادی نماینده محترم ولی فقیه در استان بجهت برگزاری این نشست تشکر و قدردانی کرد. سپس ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج ،  گفت؛ برای اینکه زائر با آمادگی کامل به سفر حج مشرف شود بدین منظور تعداد ۱۲ جلسه آموزشی، توجیهی و مسائل و بایدها و نبایدهای سفر برای زائرین برگزار گردیده است. در ادامه به موضوع آمار زائرین اعزامی و همچنین زمان پروازهای زائرین حج استان از فرودگاه بیرجند پرداخت و گفت تعداد 2121 نفر زائر از استان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد که همه کاروانها مدینه بعد هستند و تاریخ اعزام آنان حدود 13 تا 16 خردادماه سالجاری از فرودگاه بیرجند به فرودگاه جده خواهد بود.

در ادامه آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بیان کرد بسیاری از مشکلات جامعه امروزی به واسطه فاصله گرفتن از زندگی توحیدی است و بشر اگر خالص شود حق روشن است و  وی با اشاره به اینکه حج یک زیر ساخت برای تمدن نبوی است، گفت متأسفانه از این زیر ساخت به درستی استفاده نکرده‌ایم، دشمنان ما در عناد و دشمنی خود به صورت تخصصی برنامه‌ریزی می‌کند. وی افزود: یکی از اهداف دشمن از بین بردن آثار اسلامی است که این آثار علاوه بر جنبه‌های معنوی از حیث اقتصادی، گردشگری و میراث فرهنگی اهمیت دارد، هدف از انقلاب بازگشت به اسلام حقیقی با همه زوایای آن است، هر زائر حج تمتع یک سفیر برای انقلاب اسلامی است و از این جهت ملاقات او با مردم جهان و گفت و گوی با آنان از اهمیت فوق‌العاده ای دارد.

 آیت الله عبادی با تأکید بر اهمیت خدمت رسانی به زائران بیت الله الحرام اظهار کرد: عوامل حج با کاستن از دغدغه‌های زائران این عزیزان را در رسیدن به اهداف خود یاری می‌کنند، برقراری ارتباط با کشورهای اسلامی و همسایه از جمله کشور عربستان از جمله سیاست‌های خوب دولت است که این موفقیت‌های دولت سیزدهم را باید برای مردم بازگو کرد. 

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.