دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

دیدار مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان/ نداشتن پشتیبانی ستادی و پوشش های امنیتی و بیمه ای مصوب یکی از مشکلات کاروانهای آزادبر و غیرمجاز زیارتی عتبات عالیات است.

  • 01 دی 1401
  • 13:08
  • 0 دیدگاه
  • 1438 بازدید
  • Article Rating
دیدار مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان/ نداشتن پشتیبانی ستادی و پوشش های امنیتی و بیمه ای مصوب یکی از مشکلات کاروانهای آزادبر و غیرمجاز زیارتی عتبات عالیات است.

مدیر حج وزیارت استان خراسان جنوبی با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در مورخ 1401/10/01 دیدار و گفتگو نمود. به گزارش روابط عمومی حج وزیارت استان، در این دیدار حسین دستگردی مدیر حج و زیارت ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت دادستان درعملیات حج تمتع گذشته بیان داشت امیدواریم با استمرار این همدلی و همکاری بتوانیم خدمت شایسته ای به زائرین استان در حج آتی ارائه نمائیم. در ادامه ایشان با اشاره به مشکلات پیرامون کاروانهای غیرمجاز که خارج از نظارت سازمان حج وزیارت اقدام به ثبت نام و اعزام زائر به عتبات عالیات می نمایند بدلیل نداشتن پشتیبانی ستادی و پوشش های امنیتی و بیمه ای مصوب را یکی از معضلات این کاروانها برشمرد و گفت با توجه به حوداث رخ داده برای کاروانهای غیرمجاز مانند آتش سوزی هتلها، سرگروه های فاقد صلاحیت و برخی تصادفات متعدد جاده ای در کشور عراق بدلیل بکارگیری خودروهای فرسوده و غیر استاندارد که منجر به آسیب رسیدن به زائرین شده است، از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تقاضا نمود تا اتخاذ راهکارهای مناسب در جهت صیانت از حقوق مشتاقان سفر به عتبات عالیات اقدامات مقتضی صورت پذیرد. مدیر حج وزیارت استان در ادامه به بسته های متنوع سازمان حج وزیارت برای سفر به عتبات عالیات و همچنین برخی تمهیدات سازمان حج وزیارت برای اجاره و تصنیف هتلهای استاندارد از طریق افراد خبره و به کارگیری کارگزاران واجد شرایط و ستادهای پشتیبانی اشاره کرد و ارائه کاروانهای ارزان قیمت را در راستای تأمین تقاضای حداکثری برای سفری ایمن به اعتاب مقدسه نام برد. سپس حضرت حجت الاسلام والمسلمین نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزاری این جلسه را به فال نیک گرفت و ضابطه مند نمودن اعزام های کاروانهای آزاد را از طریق سازمان حج و زیارت تأکید نمود و قول مساعدت و همکاری داد. در پایان مقرر شد جلسه ای با محوریت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با حضور دادستان و دستگاههای اجرایی ذیربط و همچنین با بهره مندی از ظرفیت صدا و سیما برای مقابله با فعالیت آزادبران در سطح استان اقدام شود.