چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی کمیته ثبت نام واعزام ستاد اربعین حسینی(ع) برگزارشد.

  • 17 تیر 1399
  • 08:40
  • 64 دیدگاه
  • 258 بازدید
  • Article Rating
جلسه برنامه ریزی و هماهنگی کمیته ثبت نام واعزام ستاد اربعین حسینی(ع) برگزارشد.

جلسه برنامــه ریزی و هماهنگی کمـیته ثبت نام و اعــزام ستاد اربعین حسینی (ع)  ساعت 09:30 روز سه شنبه مورخ 99/04/17 در محل سالن جلسات مدیریت حج وزیارت خراسان جنوبی برگزار شد.

ابوالفضل نوفرستی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی بیان کرد: سفر اربعین از یادگارهای امام حسن عسکری علیه السلام است که زیارت اربعین را از نشانه های مومن دانستند . ایشان افزود آمار استقبال تشرف به اربعین نسبت به سال های قبل رو به افزایش می باشد در سال گذشته شاهد 85% رشد نسبت به قبل بودیم . و این موضوع ، وظیفه ما را سنگین تر می کند وی افزود : یکی از آسیب های  سال های گذشته در حوزه اعزام عدم ساماندهی سرگروه های کاروان ها بود . لذا بدنبال آن هستیم تا افراد علاقمند بوسیله هیئت امنای مساجد ، هیئات مذهبی و پایگاههای بسیج به نحو مقتضی شناسایی و ساماندهی و تائید شوند . در ادامه حجت الاسلام والمسلمین اوحدی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج وزیارت استان عنوان نمود: موضوع اعزام زائرین بسیار مهم است و می بایست سعی کنیم اعزام ها به صورت گروهی وشبه کاروانی باشد در این صورت سوء استفاده افراد سود جو کمتر خواهد بود و امکان آموزش سرگروهها نیز فراهم خواهد شد.

سپس جناب آقای دبیری مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی و دبیر ستاد اربعین استان ضمن اشاره به مزایای سفر گروهی و کاروانی در افزایش امنیت، کاهش ترافیک و... از متقاضیان و دستگاههای همکار خواستند تا با فرهنگ سازی، سفرها بصورت کاروانی دنبال شود. ودر این راستا می بایست شیونامه اجرایی آن در صورت امکان بصورت متمرکز و در غیر اینصورت به صورت استانی برنامه ریزی ومصوب شود .

ایشان افزود: اعزام کاروانی ظرفیت برای استفاده سایر کمیته ها را نیز فراهم خواهد کرد.

شایان ذکر است این جلسه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی ، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برگزار گردید.

عکسهای مرتبط