چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

« اعزام 1400 نفر از استان خراسان جنوبی به عتبات نوروزی »

« اعزام 1400 نفر از استان خراسان جنوبی به عتبات نوروزی »

1400 نفر از هم استانی های عزیز جهت گذراندن تعطیلات نوروز، جوار مضجع شریف ائمه (علیهم السلام) در عتبات عالیات را انتخاب کردند.

به گفته مدیرحج وزیارت خراسان جنوبی، این تعداد زائرین در قالب 35 کاروان هوایی و زمینی از تاریخ 97/12/24 لغایت 98/01/09 به عتبات عالیات اعزام خواهند شد و تعطیلات سال نو خود را در حرمهای مطهر ائمه معصوم (ع) خواهند گذراند.

ابوالفضل نوفرستی افزود: مدیران هتل و مدیران کاروان های عتبات نوروزی از بین افراد مجرب و آموزش دیده انتخاب شده اند تا باتوجه به شلوغی مسیر و شهرهای زیارتی، زائرین عزیز کمترین دغدغه را در حوزه دریافت خدمات داشته باشند.

وی اعلام نمود سعی شده از بهترین ناوگان حمل و نقل موجود در استان جهت انتقال زائرین استفاده شود و رانندگان نیز در خصوص تکریم زائرین توجیه شده اند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ضمن هشدار به زائربران غیرمجاز اظهار داشت: اخیراً افرادی با تبلیغ تحت عنوان اعزام ارزان قیمت به عتبات عالیات در نوروز بخصوص در روستاها و انعقاد قراردادهای وسوسه انگیز با معتمدین و قول اعزام رایگان آنان به عتبات، اقدام به ثبت نام و اخذ وجه از مردم می نمایند. لذا از آنجائیکه این افراد فاقد مجوز از سازمان حج وزیارت می باشند و مواردی از کلاهبرداری و متواری شدن آنان بعد از جمع آوری وجوه مردم گزارش شده ، توصیه می شود هم استانی های عزیزی که قصد تشرف به عتبات در ایام نوروز را دارند قبل از هرگونه اقدام، از داشتن مجوز قانونی افراد اطمینان حاصل نمایند.

شایان ذکر است افرادی که با گروههای غیرمجاز به عتبات اعزام می شوند معمولاً بعد از بازگشت از سفر و مقایسه خدمات با مبالغ دریافتی، جهت طرح شکایت به حج وزیارت استان مراجعه می نمایند ضمن اینکه تاکنون قریب به اتفاق کاروانهایی که در عراق مورد حملات تروریستی قرار گرفته اند از گروههای آزادبر بوده اند که به علت نداشتن پیوست امنیتی دچار حادثه شده اند.

 

                                                                       روابط عمومی حج وزیارت خراسان جنوبی