جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

استفاده از ظرفیت ها برای حل مشکلات در حوزه حج/تاکید بر مدیریت در هزینه های حج

استفاده از ظرفیت ها برای حل مشکلات در حوزه حج/تاکید بر مدیریت در هزینه های حج

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه باید مشکلات در حوزه حج و زیارت احصا و راه حل های منطقی برای آنها اندیشیده شود، بر استفاده از ظرفیت های ستادی و استانی حج و زیارت و کارگزاران زیارتی سراسر کشور و تجربیات پیشکسوتان این عرصه تاکید کرد.

-پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- علیرضا رشیدیان رییس سازمان حج و زیارت امروز پس از مراسم تکریم و معارفه رؤسای سازمان حج و زیارت در جلسه ای در جمع مدیران ستادی و استانی حج و زیارت گفت: سازمان حج و زیارت سازمانی خدماتی است که بایستی با بهره گیری از ظرفیت های کل کشور از موضع برقراری حج و زیارت، در راستای تقویت ایمان و اعتقادات و ارزش های دینی مردم تلاش کند.
وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت تنها یک نهاد اداری نیست و نهادی بر پایه ارزش ها و اعتقادات مردم است، افزود: مسیر حج و زیارت مسیری مهم و مورد توجه برای تعامل و ارتباطات بین المللی ، تقویت جایگاه کشور در جهان اسلام و توسعه دیپلماسی عمومی است.
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به در پیش بودن مذاکرات حج اظهار کرد: همچون گذشته در مذاکرات حج بر موضوعات تامین امنیت و عزت و کرامت حجاج ایرانی تاکید خواهیم کرد و همچنین تدوین راهکاری برای تامین ارز حج در دستور کار سازمان حج و زیارت خواهد بود.
رشیدیان با اشاره به مسایل ارزی کشور اظهار داشت: با توجه به شرایط کشور باید هزینه های حج بگونه ای مدیریت شود تا مسیر این سفر معنوی برای زائران خانه خدا تسهیل گردد.