جمعه 10 فروردین 1403
EN

خبرگزاري

نماینده ولی فقیه در حج: منتقدان بحث اختصاص ارز 3900 تومانی به سفر حج به دین علاقمند نیستند / انتقادشان از روی غفلت یا دشمنی است / باید از حجاج طلب حلالیت کنید / اگر نام معترضان علنی اعلام شود مشخص می شود هدف این افراد چیست

 نماینده ولی فقیه در حج: منتقدان بحث اختصاص ارز 3900 تومانی به سفر حج به دین علاقمند نیستند / انتقادشان از روی غفلت یا دشمنی است / باید از حجاج طلب حلالیت کنید / اگر نام معترضان علنی اعلام شود مشخص می شود هدف این افراد چیست

حجت الاسلام قاضی عسکر گفت: زائرانی که در سال ۸۵ با یک میلیون تومان برای حج ثبت نام کردند و تاکنون نامشان در لیست افرادی که خواستار سفرحج بوده اند، قرارنگرفته؛ ارزش پولشان پایین آمده و بر همین مبنا نمی‌توان زائر را مقصر افزایش قیمت دلار دانست.

به گزارش «انتخاب»؛ نماینده ولی فقیه در واکنش به انتقادها نسبت به اختصاص ارز 3900 تومانی برای سفر حج، اظهار داشت: به نظر می‌آید کسانی که وارد اینگونه مباحث می‌شوند افرادی هستند که علاقمند به دین و فرائض دینی نیستند و از روی غفلت و یا دشمنی این کار‌ها را انجام می‌دهند.

وی افزود: این ارز که به خود حجاج به عنوان ارز همراه داده نشده است، این ارز صرف هزینه‌های سفر و استقرار و اجاره مسکن و تامین مایحتاج زائران می‌شود.

قاضی عسکر اضافه کرد: از گذشته تاکنون هرگزسازمان حج و زیارت، ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه نکرده است و انجام این کار به مصلحت کشور نیست و موجب می‌شود التهاباتی به بازار ارز وارد شود، البته در حال حاضر بازار ارز دچار التهاباتی شده که ما و مردم جامعه را نیز گرفتار خود کرده است. ارز ارائه شده به زائران همیشه ارز دولتی بوده، ولی به این معنا نیست که سوبسیدی به زائران داده می‌شود.

وی ادامه داد: زائرانی که در سال 85 با یک میلیون تومان برای حج ثبت نام کردند و تاکنون نامشان در لیست افرادی که خواستار سفرحج بوده اند، قرارنگرفته ارزش پولشان پایین آمده و بر همین مبنا نمی‌توان زائر را مقصر افزایش قیمت دلار دانست؛ بنابراین دیگران باید از حجاج طلب حلالیت کنند نه اینکه به گفته برخی، حجاج از مردم و مسئولین طلب حلالیت نمایند! چرا که حجاج حق کسی را پایمال نکرده اند.

قاضی عسکر گفت: همچنین حجاج ایرانی، پدر و مادر و از اقشار مختلف همین مردم هستند، حجاجی که بیش از 13، 14 سال در لیست ثبت نامی‌ها بوده اند این حق را دارند که از کمک دولت برای تشرف برخوردار شوند و از نظر ما این مبلغی که تحت عنوان نرخ ارز به زائران ارائه می‌شود بسیار کمتر از نسبت تورمی است که پولشان پیدا کرده و زائران بی گناه هستند؛ لذا به نظر می‌آید که این فضاسازی‌ها در مورد نرخ ارز زائران معقول و منطقی نیست و اگر نام و مشخصات اشخاصی که معترض هستند به صورت علنی اعلام می‌شد مشخص می‌گردید که هدف این افراد چیست.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.