ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي: حجاج پيام حق و عدالت خواهي اسلام را به گوش جهانيان برسانند

  • 10 خرداد 1397
  • 09:44
  • حج تمتع
  • 367 دیدگاه
  • 2489 بازدید
  • Article Rating
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي: حجاج پيام حق و عدالت خواهي اسلام را به گوش جهانيان برسانند
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي با تأكيد بر اهميت فريضه حج، گفت: حجاج وقتي به اين صحنه بين المللي مي روند بايد پيام حق، توحيد و عدالت خواهي اسلام را به گوش جهانيان برسانند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج، آيت الله سيدعليرضا عبادي چهارشنبه شب در جمع زائرين حج تمتع شهرستان بيرجند اظهار داشت: مكتب اسلام و دين خدا، مكتب تعليم و تزكيه است.

وي بيان كرد: اين تعليم و تزكيه از خانه، مسجد محله آغاز شده و تا صحنه بين المللي حج ادامه پيدا مي كند.

نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي ادامه داد: آنقدر مسئله حج مهم است كه بنا بر روايات اسلامي اگر كسي مستطيع شود و بر اساس سهل انگاري و بي اعتنايي وظيفه حج را انجام ندهد يهودي و نصراني مرده است.

عبادي با تأكيد بر اينكه حج مسئله مهمي است اما بايد پربار و همراه با آگاهي نسبت به وظايف اسلامي باشد، بيان داشت: حجاج وقتي به صحنه بين المللي حج مي روند بايد پيام اسلام، توحيد، حق و عدالت را به گوش جهانيان برسانند.

وي تأكيد كرد: اگر حج به معني صحيحش در همه جوامع اسلامي حج مي بود، مسلمانان به اين گرفتاري ها دچار نمي شوند اما آنچه امروز غالبا انجام مي شود يك حركت فيزيكي است.

نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي خطاب به حجاج گفت: در شرايطي كه در سطح بين الملل حق و باطل دست به گريبان هستند حضور شما كارآمد خواهد بود و بايد از اين فرصت نهايت بهره برداري را داشته باشيد.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبري در خراسان جنوبي نيز در اين مراسم از اعزام ۱۹ كاروان استان به مراسم حج تمتع امسال خبر داد و گفت: از اين تعداد دو كاروان اهل سنت و ۱۷ كاروان تشيع هستند.

حجت الاسلام مجتبي اوحدي با اشاره به اينكه از اين تعداد هفت كاروان مربوط به شهرستان ها هستند، بيان كرد: در سال جاري سه كاروان از شهرستان قاين، دو كاروان فردوس، يك مورد از سرايان و يك كاروان نيز از شهرستان طبس به مراسم بزرگ حج تمتع اعزام مي شوند.

وي ادامه داد: همچنين از مجموع كاروان هاي اعزامي امسال ۱۰ كاروان اختصاص به بيرجند دارند كه بيشتر آن ها نيز ساكن شهرستان ها هستند.