چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

دیدارصمیمانه مدیر حج وزیارت استان با نماینده محترم ولی فقیه در استان

دیدارصمیمانه مدیر حج وزیارت استان با نماینده محترم ولی فقیه در استان

مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته 18هزار نفر از مردم استان از طریق ثبت نام دردفاتر زیارتی به عتبات عالیات اعزام شده اند گفت: امسال برای اعزام زائرین حج تمتع 18 کاروان برای استان خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است که حدود 2هزار و 500 نفر از هم استانی های عزیز ما به حج واجب اعزام خواهند شد.

ابوالفضل نوفرستی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: برای اولین بار است که 18 کاروان حج تمتع به استان خراسان جنوبی اختصاص داده شده است.

وی افزود: حدود 2 هزار و 500 نفر به حج  تمتع امسال اعزام می‌شوند و در حال حاضر معاینات پزشکی در حال انجام است و پس از قطعی شدن ثبت نام زائرین، کلاسهای آموزشی جهت آمادگی هرچه بیشتر زائرین انجام خواهد شد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در حوزه عتبات عالیات یک مشکلی که در کشور به وجود آمده این است که افرادی بدون مجوز اقدام به اعزام زائرین به عتبات عالیات دارند و از احساسات پاک مردم شریف، سوء استفاده نموده و مشکلاتی را در این حوزه بوجود آورده اند.

نوفرستی بیان کرد: تعدادی از هم استانی های عزیز ما که توسط آزادبرها اعزام شده اند در مرز مهران مشخص شده که ویزای آنها تقلبی است و خانم های را برگشت داده اند و تعدادی از مردها را در طرف عراق نگه داشته است که از لحاظ روحی دچار لطمات فراوان شده اند.

وی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت جلسات زیادی گرفته اما کنسولگری ها نباید به هرکسی ویزا دهد و باید مخالفت کنند با آزادبرها اما در حال حاضر اعزام از طریق آزادبرها رونق گرفته که تقریباً 60 درصد زائران  کشور از طریق آزاد برها اعزام می‌شوند و خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها وضعیت بهتری دارد.

مدیریت حج وزیارت خراسان جنوبی در استان جلسات زیادی با مسئولین ذیربط برگزار نموده تا از اقدام غیر قانونی آزادبرها جلوگیری شود و در این راستا تعدادی از اینها در محاکم قضایی سراسر استان در حال پیگیری است و بعضاً احکام محکومیت آنها صادر شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: آزادبرها بیشتر خانم هستند که یک خانم مسئولیت 70 مرد و زن را برعهده گرفته و به عراق سفر می کنند و در هماهنگی های بعدی مشکلات بسیار جدی را برای هم استانی ها به وجود آورده اند.

ابوالفضل نوفرستی اظهار داشت: سال گذشته از خراسان جنوبی 18 هزار نفر از طریق دفاتر زیارتی به عتبات عالیات اعزام  شدند و در مجموع در کشور در بحث اعزام به عتبات عالیات جایگاه سوم را داریم.

وی گفت: مردم استان خراسان جنوبی، علاقه فراوان به زیارت ائمه اطهار(ع) دارند که به تناسب جمعیت استان از بهترین وضعیت موجود برخورداریم.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین اوحدی مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: 18 کاروان حج تمتع داریم که دو کاروان اهل سنت و 16 کاروان تشیع هستند و تقریباً روحانیون کاروان‌ها اختصاصی هستند.

اوحدی بیان کرد: جلسات آموزشی که قبلا داشتیم برای مدینه قبل 10 جلسه و برای مدینه بعد 12 جلسه داشته‌ایم و امسال جلسات 8 جلسه در بیرجند و 9 جلسه در سرزمنین وحی خواهد بود.

وی افزود: تلاش کردیم از نیروهای بومی استفاده کنیم اما از آن جایی که اعزام‌ها روی نوبت است و امسال 3 روحانی از خراسان رضوی آمده‌اند و 13 روحانی از خراسان جنوبی هستند.

در پایان این دیدار حضرت آیت الله عبادی نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان ضمن تشکر از خدمات صورت گرفته در سازمان حج وزیارت اظهار نمودند در جهت ساماندهی امورات زائرین حج، عتبات عالیات و جلوگیری از اعزام زائرین با آزادبرها آمادگی هرگونه همکاری نمودند.

 

                                                                                           روابط عمومی حج و زیارت خراسان جنوبی