جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

نوفرستی در اولین جلسه کارگروه ثبت نام و اعزام اربعین حسینی: زائرین اربعین بدون گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکنند.

نوفرستی در اولین جلسه کارگروه ثبت نام و اعزام اربعین حسینی: زائرین اربعین بدون گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکنند.
زائرین اربعین بدون گذرنامه و ویزا به مرز مراجعه نکنند
اولین جلسه کارگروه ثبت نام و اعزام اربعین حسینی در محل مدیریت حج وزیارت استان تشکیل شد.

آقای ابوالفضل نوفرستی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی در این جلسه اظهار داشت: مسئولیت ستاد مرکزی اربعین به عهده وزارت کشور و در استانها به استانداران واگذار شده و برابر این تقسیم وظایف، امور کمیته ثبت نام و اعزام به سازمان حج وزیارت محول شده است.

وی افزود: سامانه مشتاقان اربعین حسینی(سماح) نیمه دوم مردادماه آماده ثبت نام از زائرین می باشد و در این سامانه برخی پیش بینی های لازم از جمله انتخاب سرگروه انجام گرفته است ؛ ضمن اینکه در این سیستم بنا بر اطلاعات فردی ارایه شده توسط کاربر، بهترین مرز خروج برای فرد ، توسط سیستم رایانه انتخاب و اعلام خواهد نمود.

مدیر حج وزیارت استان با اشاره به اینکه در سامانه سماح همچنین پیش بینی ارایه خدمات پزشکی با تعرفه های خاص شده،گفت: تمام پیش بینی های لازم در ستاد کمیته مرکزی اربعین برای برگزاری آیین با شکوه اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

نوفرستی با بیان اینکه یکی از مشکلات سال گذشته زائران اربعین حسینی تهیه ارز برای صدور روادید بود افزود: امسال با عنایت به همکاری های صورت گرفته برای صدور ویزا معادل هزینه ریالی از طریق همین سامانه از حساب ثبت نام کننده کسر می شود.

در پایان مدیر حج وزیارت استان با اشاره به موکبهایی که جهت اسکان و پذیرایی زائرین در مرز پیش بینی شده اظهار داشت امسال سعی خواهد شد توجه ویژه ای به امکانات مرز بشود.

                                                      روابط عمومی حج و زیارت خراسان جنوبی

عکسهای مرتبط