چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

فروریختن کنگره های قصر 2500 ساله طاغوت در 12 فروردین

فروریختن کنگره های قصر 2500 ساله طاغوت در 12 فروردین
صبحگاه 12 فروردین، روز نخستین حکومت الله ، از بزرگترین اعیاد ملی و مذهبی ماست از این رو ملت باید این روز بزرگ را عید بگیرند و زنده نگه دارند.
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در این روز کنگره های قصر دو هزار و 500 ساله حکومت طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین جانشین آن شد.
12 فروردین 1358، روز اعلام نتایج همه پرسی در مورد نوع حکومت پس از انقلاب اسلامی بود که در آن 98.2 درصد مردم ایران به ' جمهوری اسلامی ' رای آری دادند. 
مردم ایران اسلامی اگرچه در طول مبارزات انقلابی خود شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سرلوحه شعارهای خود قرار داده و به این ترتیب با فریادهای خود اجماع قاطع خود را در مورد جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند اما برای تثبیت ثمره مبارزات اسلامی خود در روزهای دهم و یازدهم فروردین 58 با حضور در پای صندوقهای رای به حکومت ' جمهوری اسلامی ' رای قاطعی دادند.
پیش از آن برخی گروه ها و جریانات سیاسی ناهمسو با جریان عمومی مردم پیشنهادهای مختلفی مانند جمهوری ( بدون قید اسلامی ) و یا جمهوری دمکراتیک و ... جهت نوع و شکل حکومت آینده می دادند اما امام خمینی(ره) از مردم خواستند، به جمهوری اسلامی رای بدهند نه یک حرف زیادتر و نه یک حرف کمتر.
به این ترتیب 98.2 درصد مردم با لبیک به ندای رهبر خود پایه های نظام اسلامی را تثبیت کردند و خواستار حاکمیت اسلام ناب و مترقی در حکومتی بر پایه مشارکت و حضور مردم در سرنوشت خویش شدند.