ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

آزمون جذب روحانیون عمره مفرده و عتبات عالیات در خراسان جنوبی برگزار شد.

آزمون جذب روحانیون عمره مفرده و عتبات عالیات در خراسان جنوبی برگزار شد.

آزمون جذب روحانيون عمره مفرده و عتبات عالیات در روز جمعه مــورخ 93/02/26 در محل حوزه علمیه معصومیه بیرجند با حضور حدود 90 نفر از طلاب و روحانيون واجد شرايط همزمان با 11 منطقه کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اوحدی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در این آزمون روحانیونی که اتمام پایه 10حوزوی را داشته و دارای حداقل27 و حداکثر 55 سال سن و متاهل بودند، می توانستند در آزمون عمره و افرادی که دارای پایه 7 باشند و حداقل 25سال سن داشته باشند در آزمون عتبات عالیات شرکت نمایند.

وی افزود: در این آزمون افرادی که بالای 60 درصد امتیاز را کسب کنند بعد از قبولی مصاحبه علمی و تحویل سی دی سخنرانی مورد ارزیابی قرار می گیرند و سپس امتیازات جمع بندی و نظر نهایی داده می شود.

مجتبی اوحدی هدف از برگزاری این آزمون را جذب روحانیون نخبه و با استعداد به منظور همراهی در کاروان های عمره و عتبات عالیات به عنوان روحانی اعلام کرد.

اوحدی افزود: روحانیونی که امتیاز لازم را کسب کنند به منظور آشنایی آنها یک دوره آموزشی شامل؛ دروس تاریخ اسلام، احکام، عقاید، شناخت عربستان و مکالمه عربی برگزار خواهد شد که پس از گذراندن این دوره آموزشی بعنوان روحانی انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: اگر افراد سابقه تشرف به عمره مفرده داشته باشند به عنوان روحانی در یک کاروان اعزام و در صورتی که سابقه نداشته باشند یک بار به صورت آزمایشی در کنار روحانی دیگر اعزام و سپس به صورت مستقل اعزام خواهند شد.

شایان ذکراست نتایج این آزمون یک ماه بعد از تاریخ برگزاری اعلام خواهد شد و افرادی که در خصوص نتایج آن اعتراضی داشته باشند ظرف مدت 48ساعت می توانند در سایت معاونت جذب بعثه اعتراض خود را ثبت نمایند.

                                                 روابط عمومی دفترنمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی

عکسهای مرتبط