ﺳﻪشنبه 04 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

ائمه جمعه و جماعات اهل سنت درمیان:

ائمه جمعه و جماعات اهل سنت درمیان:

« اهمیت وخدماتی که جمهوری اسلامی ایران به حج و زائرین می دهد دردنیا بی نظیر است»

مولوی عبدالهی امام جمعه اهل سنت شهرستان درمیان که در همایش زائرین حج و عمره این شهرستان سخن می گفت
اعلام داشت: هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران به زائرینش خدمات نمی دهد و بنده این موضوع را از قول کسانی می گویم که از سایر کشورهای مسلمان به حج مشرف شده بودند.

وی ادامه داد: اینکه سازمان حج وزیارت در جمهوری اسلامی ایران از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد و نماینده محترم ولی فقیه بر آن نظارت می کند خود نشان دهنده اهمیت ویژه جمهوری اسلامی ایران به موضوع زیارت است.

مولوی عبدالهی با اعلام رضایت از عملکرد سازمان حج وزیارت ، به این جمله بسنده کرد که: «آن را که عیان است چه حاجت به بیان است.»

وی در ادامه با تأکید بر وحدت مسلمانان ، حج و عمره را محل تجلی این وحدت اعلام و گفت: اسلام دین محبت و پیامبر ما پیامبر رحمت و ازخشونت بیزار است. هیچ مکتبی به جز اسلام برنامه ای ندارد که سفید و سیاه عالم را در یکجا جمع کند.

وی افزود: پنج چیز در مسجدالحرام و سه چیز در مشعر وجود دارد که همه مسلمانان به آن اعتقاد دارند و اعمال یکسان انجام می دهند که آن کعبه ، حجرالاسود ، مقام ابراهیم ، زمزم ، صفا و مروه ، منا ، مزدلفه و عرفات است که می تواند محور وحدت مسلمانان باشد.

شایان ذکر است در این همایش که در روز سه شنبه 93/2/9 و با حضور 500 نفر از زائرین حج و عمره اهل سنت شهرستان درمیان و ائمه جمعه و جماعات برگزار گردید حاضرین علی الخصوص ائمه جمعه اهل سنت از خدمات سازمان حج وزیارت تقدیر نمودند و در پایان مناسک حج بصورت نمادین اجرا شد.
 

عکسهای مرتبط