دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

برگزاری گردهمایی خادمین زائرین خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی

  • 16 بهمن 1402
  • 11:14
  • 0 دیدگاه
  • 84 بازدید
  • Article Rating
برگزاری گردهمایی خادمین زائرین خراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی حج وزیارت خراسان جنوبی در چهارمین روز از دهه مبارک فجر و به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تبیین موضوع انتخابات، گردهمایی خادمین زائرین استان خراسان جنوبی روز یکشنبه مورخ 15 بهمن ماه 1402 در محل سالن همایش مجتمع فرهنگی ایثار بیرجند با حضور مدعوین، روحانیون و کارگزاران زیارتی شهرستان بیرجند و برای سایر شهرستانها به صورت وبینار برگزار گردید.

درابتدای مراسم حسین دستگردی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و تمامی خادمین زائرینی که آسمانی شده اند و تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت خداوند را شاکریم که توفیق درک ماه مبارک رجب المرجب ماه دعا و مغفرت و ماهی که اصب نامیده می شود به این معنی که رحمت خداوند در این ماه ریزان است را عنایت فرمود امیدواریم از برکات این ماه عظیم استفاده کنیم تا بتوانیم به زائرین عزیز خدمات شایسته ای را ارائه دهیم سپس عنوان کرد سعی بر این است این جلسات را به طور فصلی، کاربردی و تخصصی برگزار نماییم و این گردهمایی با هدف گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و بیان نکات اخلاقی و تبیین درخصوص انقلاب و انتخابات برنامه ریزی و برگزار کردیم. سپس اشاره ای به بیان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جمع  کارگزاران حج فرمودند کاری کنیم که وقتی اسم حج می آید اسم کعبه معظمه می آید این مفاهیم به ذهن جوان امروزی خطور کند مفهوم تمدن سازی، مفهوم اتحاد جهانی، مفهوم نگاه فرامرزی و بین المللی و مفهوم رفع تمایز و ادامه داد هدف از برگزاری همایش میلیونی اربعین نیز این است که ما بتوانیم به تمدن نوین جهان اسلامی برسیم و این سفر اربعین و سفر حج ما موجب گره گشایی ازکار مردم و تأثیر آن در جامعه باشد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین کمیلی مدیر ستاد اقامه نماز استان، مباحثی درخصوص موضوع تخصصی نماز در سفرهای زیارتی بیان داشت و گفت تکلیف را قرآن مشخص نموده که می فرماید وقتی به شما مکنتی عنایت کردیم اقامه نماز کنید و این جزو اولین دستورهاست. لذا باتوجه به اینکه سفر به حج تمتع و عتبات عالیات سفری است معنوی لذا مدیران و روحانیون کاروان برای کل سفر برنامه فرهنگی داشته باشند بویژه موضوع برگزاری نماز جماعت در طول سفر از مهمترین این برنامه است.

در پایان مراسم نیز حجت الاسلام والمسلمین مختاری امام جمعه موقت شهرستان بیرجند ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره ای به اقتدار و نحوه پیروزی و تحکیم پایه های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد و گفت که 3 اصل کرامت انسانی، دیانت و تمامیت ارضی که پایه های اصلی نظام است را باید حفظ کنیم. سپس گفت مهمترین شاخصه انقلاب ایران؛ اسلام، قرآن و معارف اهل بیت است و گفت عقب ماندگی دنیای اسلام از همان ابتدا به خاطر این بود که مردم با ولایت نبودند ولی در انقلاب اسلامی مردم پای کار آمدند و 45 سال است که اسلام با مردم است امروز هم باید جهاد تبیین کنیم و دین و دیانت به خاطر این است که کرامت انسانی ما حفظ شود و درخصوص جهاد تبیین بیان داشت کسانی که قبل از انقلاب را درک کردند مصیبت ها و شرایط آن زمان را برای جوانان امروزی بیان کنند تا مردم قدردان برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند. در پایان نیز درخصوص اهمیت انتخابات نکات ارزشمندی بیان نمودند.

شایان ذکر است گزارش اقدامات شاخص مدیریت حج وزیارت استان طی سالهای 1401 و 1402 به صورت کلیپ نمایش داده شد. همچنین توسط گروه تواشیح مفضال سرودی درخصوص دهه مبارک فجر اجرا گردید و نیز نماهنگ سخنان مقام معظم رهبری

عکسهای مرتبط