جمعه 07 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

" مدیر آشپزخانه مرکزی ابوجدائل مکه مکرمه کلید موفقیت خود را عشق خدمت به زائرین اعلام نمود"

" مدیر آشپزخانه مرکزی ابوجدائل مکه مکرمه کلید موفقیت خود را عشق خدمت به زائرین اعلام نمود"

آقای محمدهادی وحیدنیا مدیرکاروان حج تمتع39444 استان خراسان جنوبی که به عنوان مدیر آشپزخانه مرکزی ابوجدائل بزرگترین آشپزخانه مرکزی مورد استفاده زائرین ایرانی در عربستان سعودی خدمت می نماید مهمترین علت موفقیت خود را عشق خدمت به ضیوف الرحمان اعلام و در کمال خضوع به کارگزاران زیارتی توصیه نمود: زائر محور باشید زیرا حضور ما مرهون حضور زائرین عزیز در سرزمین وحی و اعتاب مقدسه می باشد.

ایشان خود را اینگونه معرفی می نماید: خدای را شاکرم که توفیق خدمتگذاری به ضیوف الرحمن و زائران عتبات عالیات را نصیب و روزیمان گردانید. محمدهادی وحیدنیا متولد1335 شهرستان بیرجند هستم. کارشناس مدیریت و برنامه ریزی آموزشی که پس از سی سال خدمت در سمت های مختلف آموزشی و اداری در سال 1385 از آموزش و پرورش بازنشسته شدم. ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت و نوکری عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در هیئات مذهبی، عشق خدمت به زائران را در اینجانب تقویت نموده و اولین بار در سی و شش سالگی خانه خدا را زیارت کردم. بنا به توصیه های روحانی محترم کاروان در اولین نگاه به کعبه آرزو نمودم: توفیق خدمت به زائرین بیت عتیق،مضجع شریف نبوی، مرقد بی بی دوعالم، ائمه مظلوم بقیع و اصحاب رسول الله را همه ساله و مکرر به من عطا فرماید. و از آن سال تا کنون با عنایت حضرت حق و ائمه اطهار توفیق حدود 75 سفر در کسوت : خدمه ، معاون ، مدیر حج ، عمره ، عتبات عالیات عراق ، سوریه ، مدیر هتل ابراج التیسیر بزرگترین هتل عربستان ، مدیر مجموعه و چند سال اخیر نیز خدمتگذاری در پخت آشپزخانه های مرکزی ابوجدائل و قحطانی مکه ، زین و دخیل مدینه را تجربه نمودم که بزرگترین افتخار در کارنامه خدمتی ام می باشد. علاوه بر این در حال حاضر به عنوان رئیس هیأت مدیره شرکت مرکزی خدمات زیارتی استان خراسان جنوبی ، مدیر عامل و مدیر فنی دفتر زیارتی وحیدنیا در خدمت زائرین و سایر کارگزاران و سازمان حج و زیارت می باشم. و اما در توسعه و پیشرفت عملیات حج باید عرض کنم :

الحمد الله حج این همایش بزرگ اسلامی نسبت به گذشته تغییرات و کیفیت بسیار زیادی پیدا کرده است و هر سال نسبت به قبل آرام و روان تر برگزار می شود که این مهم در سایه بهره گیری از اندیشه های امام راحل ( احیاء گر حج ابراهیمی ) و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری حاصل شده که با مدیریت به روز متولیان و برنامه ریزان حج و زیارت و با سرلوحه قرار دادن برنامه های فرهنگی و نوآوری ها و به مدد گنجینه تجربه پیش کسوتان ، حجاج در اوج عزتمندی و با دغدغه کمتر و با آرامش بیشتر مناسک حج را برگزار و کسب معنویت می نمایند که با سایر کشورها قابل قیاس نمی باشد.

به جرأت می توان گفت امروزه عرصه های جدیدی برای خدمت بیشتر به زائرین ایجاد شده است که باعث برخورداری کامل آنان از حضور در آیین عبادی ، سیاسی حج می شود و از آن جمله می توان به تحولات بسیار چشمگیر در امر تغذیه، اسکان، بهداشت، حمل و نقل ، طرح قربانی و ... اشاره کرد که بیان آن در این مقال کوتاه نمی گنجد.

توجه به آموزش کارگزاران و زائرین ، اهتمام جدی سازمان در انتخاب روحانیون و مدیران مجرب ، اطلاع رسانی به موقع ، نظارت مستمر ، شتاب طرح های فرهنگی ، هماهنگی های بسیار در حوزه اجرا و توجه ویژه به اصل ارزشمند تجربه در حج و زیارت نیز بر موفقیت ها افزوده و بهره مندی و رضایتمندی زائرین را افزایش داده که امید است موجب خشنودی خدای رحمان و امیرالحاج مهدی موعود(عج) قرار گیرد و مارا در خدمت بیشتر به زوار موفق بدارد.ان شاءالله          

در پایان مدیریت حج و زیارت خراسان جنوبی برای این مدیر پرتلاش و مجموعه کارگزاران زیارتی آرزوی توفیق روزافزون می نماید.

                                                     روابط عمومی حج وزیارت خراسان جنوبی