دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
EN

خبرگزاري

دیدار مشاور امور استانهای نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت کشور و مدیرحج وزیارت استان با استاندار خراسان جنوبی

  • 05 آذر 1402
  • 22:54
  • 0 دیدگاه
  • 209 بازدید
  • Article Rating
دیدار مشاور امور استانهای نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت کشور و مدیرحج وزیارت استان با استاندار خراسان جنوبی
به گزارش روابط عمومی حج وزیارت خراسان جنوبی؛ جواد قناعت امروز ظهر در جلسه دیدار حجت الاسلام والمسلمین پروانه مشاور امور استان های نماینده ولی فقیه درامور حج وزیارت کشور ومدیر حج وزیارت خراسان جنوبی به سابقه درخشان خراسان جنوبی در بحث استقبال از امور معنوی اشاره و خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی، مردمی متدین، مذهبی و همسو با نظام دارد که در امور معنوی همواره پیشرو هستند. وی تصریح کرد: این استان اگر چه به لحاظ زیرساختی در حوزه حمل و نقل ، جاده و ... ضعف هایی دارد اما از نظر باورهای دینی مردم، بسیار غنی است. قناعت ، استقرار دفتر بعثه رهبری در استان را ضروری خواند و گفت: این حق مردم استان است که امکانات در دسترس شان باشد و برای دریافت خدمات مجبور نباشند 400-500 کیلومتر مسافت را تا رسیدن به استان همجوار طی کنند.
وی با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه از جمله فعالیت دفاتر زیارتی غیرمجاز، اعطای تسهیلات به زائران، تأمین زیرساخت های حمل و نقل و ...از پیگیری موضوعات در حوزه های مرتبط گفت و تصریح کرد: پیگیری پرواز مستقیم بیرجند به نجف و مدینه نیز در دستور کار استان است. به گفته وی؛ تعیین خراسان جنوبی به عنوان یکی از ایستگاه های پروازی عمره مطالبه ماست و پیگیری هم خواهد شد.
درابتدای این جلسه حسین دستگردی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی گزارشی از اقدامات مدیریت حج وزیارت درحوزه حج تمتع ، عتبات عالیات واربعین حسینی ع را ارائه نمود وبیان داشت ؛ الحمدالله مردم استان از سفرهای زیارتی استقبال بسیار خوبی دارند واین مسئولیت ما را سنگین تر می کند. وافزود استان خراسان جنوبی جایگاه دوم کشوری در حوزه اعزام زائر به عتبات عالیات دارد .

عکسهای مرتبط