شنبه 15 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

همایش زائرین حج تمتع شهرستان بشرویه برگزار شد.

  • 21 فروردین 1398
  • 13:54
  • حج تمتع
  • 461 دیدگاه
  • 1883 بازدید
  • Article Rating
همایش زائرین حج تمتع شهرستان بشرویه برگزار شد.

همایش آموزش عملی ونمادین احکام و مناسک ویژه زائرین بشرویه ، عصر روز سه شنبه 20 فروردین ماه98  با حضور مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در حج و زیارت استان، و مدیران کاروانها، عوامل اجرایی و روحانیون حج وزیارت و زائرین حج تمتع  در برگزار شد.

مدیر حج و زيارت خراسان جنوبی، در اين همايش، با ياد و خاطره شهيدان والا مقام و امام شهيدان و آرزوي توفيق و سلامتي براي مقام عظماي ولايت و همه خدمتگذاران در دولت تدبير و اميد، سفر حج را سرآغاز تحولي معنوي براي مسلمانان دانست وگفت: اهميت حج امسال بواسطه شرايط حساس منطقه و پرهيز از بروز اختلافات در حين برگزاري مناسک پر فضيلت حج تمتع، به حجاج بشرویه اکيداً توصيه مي شود که فقط به عبادت و راز و نياز و انجام اعمال و مناسک خود بپردازند تا از اين فرصت پيش آمده، نهايت بهره معنوي را ببرند. 

ابوالفض نوفرستی هدف از برگزاري همايش را آموزش عملي احکام و مناسک زائرين بشرویه عنوان کرد و اظهار داشت: باتوجه به برگزاري کلاسهاي آموزشي مداوم، مراحل ثبت نام، واريز هزينه ها و تشريح احکام و مناسک و مسائل بهداشتي زائرين توسط روحانيون، عوامل اجرايي و پزشکان کاروانها انجام شده و دراين همايش زائران محترم بصورت عملي، مراحل اجرايي احکام و مناسک را مي آموزند.

مدیر حج وزيارت استان خراسان جنوبی اضافه کرد: در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خرید کالای ایرانی توصیه می گردد زائرین حتی المقدور نسبت به تهیه سوغاتی در ایران اقدام و از خارج شدن ارز از کشور جلوگیری نمایند. ضمن اینکه این امر سبب رونق اقتصادی نیز می گردد و از اتلاف وقت در عربستان جلوگیری می شود زائرین عزیز توجه نمایند و می توانند به انجام امور معنوی بیشتری بپردازند.

ابوالفضل نوفرستی اضافه کرد: همان طوری که زائرین عزیز جلسات آموزشی خاصی را باید سپری کنند عوامل  و کارگزارانی که در خدمت ضیوف الرحمن هستند هم باید دوره های آموزشی خاصی را سپری نمایند تا با آمادگی حداکثری در خدمت شما زائرین عزیز باشند وی سپس وظایف متقابل زائرین و کارگزاران زیارتی را یادآوری نمود و در خصوص مسائل اجرایی و امنیتی  سفر توصیه هایی را ارائه نمود.

 مدیر حج وزيارت استان خراسان جنوبی اضافه کرد: باتوجه به اينکه زائران محترم خراسان جنوبی مدينه قبل هستند، اولین پرواز حجاج استان از فرودگاه بين المللي بیرجند، درحدود 25 تیرماه سال جاري انجام خواهد شد.

 در ادامه همایش حجت الاسلام والمسلمين اوحدی، مسئول نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در حج و زیارت استان به فلسفه وجود حج پرداختند  بیان نمودند در احادیث آمده است حج واجب از همه نیکی ها و خیرات بالاتر است و نمی توان آن را ترک نمود.

در بخش پاياني اين همايش حجت الاسلام والمسلمين اوحدی از بعثه مقام معظم رهبري به تشريح عملی احکام ومناسک حج پرداخت و بصورت نمادين نحوه طواف، اعمال حج تمتع و ... را براي زائران تبيين نمود.