شنبه 29 اردیبهشت 1403
EN

دفاتر زیارتی

« برگزاری مراسم افتتاحیه دفتر خدمات زیارتی در شهر مود »

« برگزاری مراسم افتتاحیه دفتر خدمات زیارتی در شهر مود »
« برگزاری مراسم افتتاحیه دفتر خدمات زیارتی در شهر مود » 

مراسم افتتاحیه اولین دفتر خدمات زیارتی در شهر مود در روز دوشنبه مورخ 19/9/97 برگزار گردید. این مراسم که با حضور امام جمعه معزز شهرستان، مدیر حج وزیارت استان، بخشدار، جمعی از مسئولین دستگاههای اجرایی و آحاد مردم برگزار گردید پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... جناب حجت الاسلام والمسلمین فلسفی امام جمعه شهر مود با ذکر روایات و فضائلی از امام سجاد (ع) به فضیلت های والای خدمتگزاری به زائرین اشاره نمودند و بیان داشتند در حوزه زیارتی بحث مادی مطرح نبوده و آنچه اولی
می باشد خدمتگزاری به زائرین و اجر معنوی آن است. ایشان به استفاده از ظرفیتهای داخلی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و استفاده از نیروهای بومی و تبلیغ درخصوص خدمات زیارتی ارائه شده از سوی دفاتر زیارتی تحت نظارت سازمان حج وزیارت و اتخاذ تمهیدات لازم را موجب رونق بخش زیارتی در این شهر دانستند.

در ادامه آقای نوفرستی مدیر حج وزیارت استان با اشاره به سیاستهای بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت، یکی از رسالتهای این دو نهاد را پیوند عمیق مخاطبین و جامعه هدف با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانستند و افزودند ما در حوزه زیارتی به دنبال تحقق فرمایش امام رضا (ع) هستیم که می فرمایند خدا رحمت کند کسانی را که امور ما را احیا می کند و لذا ایجاد حب و محبت به اهل بیت در دلهای ملت یکی از اهداف سازمان و بعثه می باشد.

مدیرحج وزیارت استان هدف از تأسیس دفتر زیارتی در شهر مود را دسترسی آسان مردم به خدمات زیارتی اعلام داشته و افزودند در استان با افتتاح این دفتر تعداد 34 دفتر خدمات زیارتی خدمتگزار زائرین خواهند بود. ایشان به صدور ویزا برای 22 هزار زائر عتبات در اربعین امسال اشاره و اعزام این تعداد زائر را حاکی از عشق و معرفت مردم به ائمه اطهار و معصومین (ع) دانستند که موجب شده است این استان سومین استان زائرخیز کشور نام بگیرد.

آقای نوفرستی با تمجید از نامگذاری مناسب دفتر با نام دلسوختگان بقیع یکی از برنامه های اصلی ریاست جدید سازمان حج وزیارت را راه اندازی مجدد اعزام های عمره جهت تشرف عاشقان زیارت بیان نمود.

پس از برگزاری مراسم افتتاح، مدیر حج وزیارت استان با حضور در دفتر امام جمعه شهر مود دقایقی را با ایشان به گفتگو نشستند.

 

                                                                       روابط عمومی حج وزیارت خراسان جنوبی

عکسهای مرتبط