شنبه 22 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

حمایت قاطع ائمه جمعه استان خراسان جنوبی از برگزاری حج تمتع امسال

  • 13 خرداد 1396
  • 14:46
  • حج تمتع
  • 96 دیدگاه
  • 985 بازدید
  • Article Rating
حمایت قاطع ائمه جمعه استان خراسان جنوبی از برگزاری حج تمتع امسال

ائمه جمعه استان خراسان جنوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته از انجام مقدمات حج امسال ابراز رضایت نموده و حمایت کامل خود را از برپایی حج اعلام دانستند.

حجه الاسلام والمسلمین دکتر رضایی امام محترم جمعه شهرستان بیرجند:

حجت الاسلام دکتر رضایی با تاکید بر اینکه حج، یکی از پنج پایه اصلی دین است، اذعان داشت: بدترین تصمیم، ترک مکه و مدینه و تحویل جهان اسلام به اجانب است. ما در جهان اسلام طرفدار داریم و باید در حج حضور داشته باشیم. ایشان افزود:این کشور رهبر دارد و رهبرش نیز نماینده ای آگاه و فرهیخته در امور حج وزیارت دارد که باید فرامینش در حوزه حج، آویزه گوش همگان گردد.

حجه الاسلام والمسلمین اصفهانی امام جمعه محترم شهرستان قاین:

حج یک فریضه الهی و یک دستور خدایی است و در آیات قرآن سفارش فراوان شده است و اینکه عده ای بیایند و به بهانه های مختلف تبلیغ بکنند که این پول را در جای دیگر هزینه کنید این خلاف و کاری اشتباه است. حج که بر کسی واجب شد باید بجا بیاورد و نمی تواند از آن سر باز زند. این درست نیست که از روی احساسات و به خاطر برخی مسائل بیجا و نادرست در بین مردم شبهه ایجاد کنیم.

حجه الاسلام والمسلمین شمس الدین امام جمعه محترم شهرستان بشرویه:

حج یک واجب الهی است که نمی توان آن را ترک  کرد چه بسا که پیغمبراکرم(ص) خودشان در آن سال که کفار در مسند قدرت در مکه بودند، عازم حج شدند.

حجه الاسلام والمسلمین عرب امام جمعه محترم آیسک:

مسائل سیاسی کشورمان با عربستان نباید با مسائل دینی قاطی شوند حج یک مسئله واجب شرعی است شبهه افکنی در این خصوص نباید موردتوجه قرار گیرد. چون ما مقلد هستیم باید به مراجع دینی و علمای بزرگ مراجعه کنیم که اکثراً مراجع تقلید خصوصاً مقام معظم رهبری حفظه الله می فرمایند حج باید انجام شود و شایعات در این زمینه مانع حج نمی شود.

حج پل ارتباطی بین مسلمانان است و اینکه عده ای سخنرانی و شایعه کنند و در شبکه های مجازی تبلیغ سوء می کنند درست نیست.

حجه الاسلام بابائی امام جمعه شهرستان فردوس:

ایشان با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) مبنی بر اهمیت انجام فریضه حج متذکر شدند که زائرین به شایعات و مطالب خلاف واقع در فضای مجازی توجه نکنند و با توجه به تأکید نماینده ولی فقیه در حج و زیارت و سایـر مراجع عظام تقلید نسبت به حضور در این واجب الهـی هیچ تردیـدی به خـود راه ندهند.

امام جمعه محترم فردوس تأکیـد نمودند که حجاج عزیز خرید سوغـات و ملزومات را از داخل ایران انجام دهند تا به اقتصاد جمهوری اسلامی کمک گردد.

آقای نوفرستی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان به ارائه آخرین اقدامات و همچنین فضاسازی صورت گرفته پیرامون حج 96 پرداختند. ایشان بیان داشتند در حج تمتع سال جاری قریب 1700 زائر از استان در قالب 12 کاروان عازم سرزمین وحی خواهند شد. ایشان از تکمیل ظرفیت کلیه کاروانها و آغاز جلسات آموزشی و مناسک خبر دادند و افزودند قریب به 200 نفر در لیست انتظار ثبت نام نموده اند که تلاش میشود اگر میسور باشد به جمع زائرین اضافه گردند. مدیر حج و زیارت استان ضمن اشاره به جایگاه رفیع حج در اسلام، و آثار و فضایل زیارت خانه خدا به بیان فرمایشات مراجع عظام تقلید در خصوص حج تمتع 96 پرداختند.

عکسهای مرتبط