یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

حج تمتع

حجت الاسلام زمانی : خون شهدای منا آبروی آل سعود را برده است

  • 21 شهریور 1395
  • 14:20
  • حج تمتع
  • 51 دیدگاه
  • 844 بازدید
  • Article Rating
حجت الاسلام زمانی : خون شهدای منا آبروی آل سعود را برده است

حجت الاسلام زمانی مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت :

خون شهدای منا آبروی آل سعود را برده است/ یقین بدانید آل سعود سقوط می کند.

اولین سالگرد شهدای فاجعه منا و سقوط جرثقیل در بیت الله الحرام با حضور اقشار مختلف مردم، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی،مدیر حج وزیارت استان،نماینده بعثه مقام معظم رهبری درحج وزیارت خراسان جنوبی ، فرماندار بیرجند، فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی، کارگزاران زیارتی و حجاج سال 94 استان و تنی چند از مسؤلین استانی و شهرستانی در محل مصلی بیرجند برگزار شد.

آقای ابوالفضل نوفرستی مدیر حج وزیارت خراسان جنوبی در ابتدای مراسم به بررسی ابعاد فاجعه منا پرداخت و در ادامه، پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج 95 توسط حجه الاسلام ابراهیم زاده ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قرائت شد.

حجت الاسلام و المسلمین رجبعلی زمانی مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج در این مراسم گفت: آنانی که برای بقای خود تکیه به غیر از خدا می کنند همچون عنکبوت هستند که به خانه سست خود تکیه می کند و بنا بر آیه قرآن خانه عنکبوت سست ترین خانه هاست.

وی با بیان اینکه یقین بدانید آل سعود به زودی سقوط خواهد کرد افزود: برخی می گویند مگر ممکن است آل سعود سقوط کند روزگاری می گفتند مگر ممکن است صدام سقوط کند و روزگاری دیگر می گفتند مگر ممکن است شاه سقوط کند.

زمانی با بیان اینکه هر جا در دنیا فسادی رخ می دهد سرنخش به دست آمریکاست افزود: آمریکا ام الفساد دنیاست و در منطقه مجری برنامه های خباثت آلود آنان آل سعود است.

مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن برشمردن خباثت های آل سعود علیه جمهوری اسلامی گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس عربستان سعودی 320 میلیارد دلار به صدام کمک کرد اما ما در آن جنگ دست خالی بودیم اما جنگ نعمتی شد که امروز می توانیم موشکی با برد 2700 کیلومتر بسازیم. عربستان تاکنون 120 میلیارد دلار برای ایجاد ناامنی در منطقه و کمک به داعش و عناصر تروریست هزینه کرده است

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سخنان ایشان در دانشگاه افسری نیروی دریایی امام خمینی نوشهر لرزه بر اندام آل سعود انداخت. وقتی دکتر هاشمی وزیر بهداشت برای انجام و پیگیری امور انتقال ابدان مطهر شهدا به عربستان رفته بود برخورد نامناسبی با وی داشتند اما وقتی پیام و تهدید مقام معظم رهبری را شنیدند برخورد مناسب و در خورشأن با وی و هیأت همراه داشتند.

زمانی گفت: عربستان برای فرار از پذیرش مسؤلیت فاجعه منا تا کنون 11 میلیارد دلار هزینه کرده است و با سفرهای متعدد به کشورهای آفریقایی و تشویق آنان به قطع رابطه سیاسی با ایران به دنبال آنند که ایران را به انزوا بکشانند اما غافلند که کشور یمنی که حیاط خلوت عربستان بود امروز پایگاه ایران است.

وی با اشاره به اینکه یمنی ها محب اهل بیت اند افزود: از 27 میلیون جمعیت این کشور 4 میلیون و پانصد هزار نفر جزو سلسله جلیله سادات اند و جالب است که در سال 93 بیشترین آمار فروش صحیفه سجادیه مربوط به یمن است.

مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: خون شهدای منا آبروی عربستان در مجامع بین المللی را برده است اما آنان این قدر غرور دارند که از یک عذرخواهی ساده هم امتناع می کنند.

وی با بیان اینکه حج زیربنای ارزش های اسلامی است افزود: حضور 3 میلیون نفر در یک جا مانور بزرگ اسلامی است.

زمانی با بیان اینکه آمریکا و اذنابش می خواستند عزت جمهوری اسلامی را بگیرند افزود: در ابعین حسینی سال گذشته 26 میلیون نفر در فاصله 80 کیلومتری حرم امام علی علیه السلام تا کربلا حضور داشتند و امنیت این همه زائر توسط ایران تأمین شد و 8 حادثه بمب گذاری قبل از اجرا کشف شد و این عزتی برای ایران است.

وی به پیام امام خامنه ای به حاجیان امسال اشاره کرد و افزود: با آنکه ایران در این فاجعه کمتر از ده درصد قربانی داد اما رهبری به عنوان زعیم کل مسلمین خواستار تشکیل هیأت حقیقت یاب شد تا بی عرضگی سعودی ها در برگزاری مراسم حج را بررسی کنند چرا که تاکنون در ادوار محتلف حج بیش از ده هزار نفر قربانی شده اند.

زمانی گفت: عربسنتان باید دیه شهدای منا را بپردازد چرا که آن ها رآمد سرشاری از حج و عمره دارند سالانه بیش از 9 میلیون نفر به عربستان برای انجام مناسک حج و عمره می روند.

وی برخی حوادث را مشکوک دانست و افزود: کار جرثقیلی که در بیت الله الحرام سقوط کرد مدتها بود که تمام شده بود اما آن را جمع نکردند و دقیقا در روز 11 سپتامبر این اتفاق افتاد.

مشاور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان خاطر نشان ساخت: ما برای انجام شعائر الهی حج در حال پیگیری هستیم و به تلاش خود ادامه می دهیم.

در پایان مراسم از کتاب شهدای فاجعه منا خراسان جنوبی توسط فرزندان شهدا رونمایی شد و حضار ازنمایشگاه جنایات آل سعود که در جنب مراسم برپا شده بود بازدید نمودند.

روابط عمومی حج وزیارت خراسان جنوبی