یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
EN

دفاتر زیارتی

اولین دفتر خدمات زیارتی شهرستان خوسف افتتاح گردید.

اولین دفتر خدمات زیارتی شهرستان خوسف افتتاح گردید.

به شکرانه ایام ولادت با سعادت امام رئوف و مهربانی حضرت ثامن الحجج (ع) اولین دفتر خدمات زیارتی شهرستان خوسف با حضور مدیر محترم حج وزیارت استان خراسان جنوبی ، فرماندار محترم و جمعی از مسئولین شهرستان خوسف افتتاح شد.

در ابتدا فرماندارخوسف از تلاش های مدیریت حج وزیارت استان بواسطه عنایت ویژه و پیگیری و صدور موضوع بازگشایی دفتر خدمات زیارتی در شهرستان خوسف تشکر و قدردانی نمودند. ایشان اظهار داشتند باتوجه به مفاخر و بزرگان این شهرستان منجمله شاعر آئینی و بزرگ مولانا محمدابن حسام خوسفی ، آقایان عبادی و خلأ جایگاه این دفتر کاملاً احساس می شد که این کار بزرگ توسط آقای نوفرستی مدیر حج وزیارت استان که خود از قشر روحانیون بزرگوار هستند به سرانجام رسید و امروز با افتتاح این دفتر شاهد تحولی شگرف در سطح شهرستان خواهیم بود و بسیاری از مشکلات مردم حل و فصل خواهد شد و خواهند توانست با مراجعه به این دفتر برای عزیمت به عتبات و بیت عتیق ثبت نام نمایند.

در ادامه آقای نوفرستی مدیر محترم حج وزیارت استان ضمن تشکر از فرماندار محترم و مسئولین حاضر در جلسه یادآوری نمودند که به لطف خدا ما در سطح استان هیچگونه مشکلی را در رابطه با اعزام زوار به عتبات عالیات و بیت الله الحرام نداریم و الحمدلله در سطح کشور نیز از جایگاه ویژه برخورداریم و تنها مشکلی که در پی حل آن هستیم این است که پروازهای حج تمتع از مرکز استان انجام نمی شود که آن هم به لطف خدا معتقدیم که ب پیگیریهای مکرر مرتفع خواهد شد.

ایشان متذکر شدند در ابتدای کار حدود 13 دفتر خدمات زیارتی در سطح استان وجود داشت که هم اکنون این تعداد به 31 دفتر رسیده است خوشبختانه تمامی سفرهای عتبات عالیات به صورت هوایی انجام می شود و هیچ سفری نیز تاکنون لغو نشده است. آقای نوفرستی گفت: دفتر خدمات زیارتی خوسف نیز به همراه چند دفتر دیگر که اخیراً در سطح استان منجمله شهرستان طبس بازگشایی شد از اهداف قبلی و جزو برنامه های اصلی ما بود که الحمدلله محقق شد. ایشان درخصوص جایگاه ویژه عوامل ثابت هتلهای مکه و مدینه و آشپزخانه فرمودند: به لطف خداوند همه مسئولین محترم سازمان حج وزیارت به توان بالای عوامل ثابت هتل و آشپزخانه اذعان دارند که جای تشکر دارد.

در ادامه آقای رحیمی مسئول شورای اسلامی شهرستان خوسف با اشاره به اینکه آقای نوفرستی قبل از اینکه مسئول پرتوان و با پشتکار باشند از روحانیون بزرگواری هستند که در معیت آیت الله عبادی امام جمعه فقد مشهد مقدس همیشه به خوسف خدمت کرده اند و مداحی ایشان در جلسه های دهه فاطمیه خاطرات مذهبی و معنوی بسیاری را برای اهالی شهروندان خوسف رقم زده است. ایشان عنوان نمودند که مسئول دفتر خدمات زیارتی مشکوة شهرستان خوسف نیز حدود 50 سال است که مداح امام حسین (ع) و این مزد وی از ناحیه خود آقاست. آقای رحیمی افزودند: جای تقدیر و تشکر فراوان از آقای نوفرستی باقی است که این کار مهم را به سامان رساندند و با افتتاح این دفتر خیلی از مشکلات مردمی مرتفع خواهد شد البته از مدیر پرتوان و پرتلاش حج وزیارت چنین توقعی وجود دارد.

آقای خضری رئیس دفتر نماینده محترم مردم شریف شهرستان های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تشکر از آقای نوفرستی در این جلسه بیاناتی را عنوان کردند

 

                                                                                                     روابط عمومی حج وزیارت خراسان جنوبی

عکسهای مرتبط