پنجشنبه 09 فروردین 1403
EN

خبرگزاري

شعار حج 1402 اعلام شد

  • 23 اسفند 1401
  • 15:58
  • 0 دیدگاه
  • 68 بازدید
  • Article Rating

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص حج پیش رو و سفرهای زیارتی عتبات تشکیل و شعار حج 1402 اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال 1401 امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.
در این جلسه آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه های اجرایی و فرهنگی درخصوص حج پیش رو و برنامه ریزی های صورت گرفته برای اعزام های عتبات نوروزی و ماه رمضان بررسی شد.
در این نشست، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ازانجام اقدامات بایسته برای سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه خبر داد و آقای حمید رضا محمدی سرپرست معاونت امور عتبات سازمان حج نیز اعلام کرد: برای سفرهای نوروزی عتبات که از امروز آغاز شده نزدیک به 14700 نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند که 11470 نفر زمینی و بیش از 3200 نفرهم هوایی اعزام خواهند شد.
وی با اشاره به مدت سفرهای زمینی و هوایی و قیمت آن افزود: برای دوره رمضان نیز که از سوم فروردین تا اول اردیبهشت ماه خواهد بود تاکنون 1800 نفر ثبت نام کرده اند و ظرفیت سازی ادامه دارد.
این جلسه با گزارش آقایان اکبر رضایی معاون حج و عمره درخصوص اقدامات صورت گرفته برای تکمیل ظرفیت های باقیمانده در برخی استان ها و پیگیری های صورت گرفته برای انعقاد قرارداد در خصوص پروازهای حج، ادامه یافت وآقایان مرتضی اسدزاده سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره و مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج نیز از سامانه جامع مسکن و نرم افزار زائر و امکانات و تسهیلات فراهم شده در آن گزارش دادند.
اسدزاده اجاره هتل درمناطق جدید در مکه را از سیاست های سازمان حج در حج پیش رو عنوان کرد و از اجاره 53 هتل در مکه و 19 هتل در مدینه برای اسکان حجاج ایرانی خبر داد و گفت: تکمیل روند درحوزه مسکن درحال انجام است.
برپایه این گزارش، دراین جلسه اعلام شد که شعار حج پیش‌رو «حج؛ تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: دراین شعارمفاهیم اخلاق، عزت، معنویت، خودسازی، انسجام ، وحدت، اقتدار و حمایت ازمسجدالاقصی و قدس شریف نهفته است و علاوه بر تحول قرآن محور، با توجه به اتفاقاتی که در صحنه فلسطین رخ داده اقتدار امت اسلامی در حمایت از مسجدالاقصی مورد تاکید قرار گرفته است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.