ﺳﻪشنبه 29 اسفند 1402
EN

اطلاعیه حج تمتع:

اطلاعیه سازمان حج و زیارت در خصوص پیش ثبت نام متقاضیان حج تمتع 1403 از روز 15 دی ماه

اطلاعيه سازمان حج و زيارت درخصوص پیش ثبت‌نام از متقاضیان اعزام به حج تمتع سال 1403 منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت ؛ در متن این اطلاعیه آمده است:

به لطف خداوند متعال، توسل به پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین(علیهم‌السلام)، بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده توسط سازمان حج و زیارت، مقرر است پیش ثبت‌نام (ثبت نام مقدماتی) از متقاضیان اعزام به حج تمتع سال‌1403 از روز جمعه 1402/10/15 و با توجه به موارد ذیل آغاز گردد.

الف- زمان‌بندی پیش ثبت‌نام بر اساس تاریخ ودیعه گذاری:

https://news.haj.ir/Portals/0/News/656565564_1.JPG

    ب- نحوه مراجعه و ثبت‌نام متقاضیان:

پیش ثبت‌نام از افراد دارای اولویت تشرف به حج تمتع سال 1403 با مراجعه واجدین شرایط به سامانه:  https://reserve.haj.ir و به‌صورت غیرحضوری قابل انجام است؛ همانگونه که در «بند الف» اشاره شده است، متقاضیان می‌باید با مراجعه به سامانه یاد شده، نسبت به تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات خود و اخذ کد رهگیری اقدام نمایند.

     ج- مبلغ واریزی:

در این مرحله کلیه متقاضیان اعزام به حج تمتع سال 1403 می‌باید مبلغ  1.400.000.000 ریال معادل یکصد و چهل میلیون تومان (با احتساب مبلغ قبض ثبت نام اولیه و سود متعلقه به آن) و از طریق درگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت پرداخت نمایند. بدیهی است باقیمانده هزینه سفر(که بر مبنای هزینه‌های ارزی و ریالی محاسبه می شود) هنگام ثبت نام قطعی افراد در کاروان های اعزامی، که متعاقباً اعلام خواهد شد، دریافت می گردد.

تبصره: افرادی که در کاروان های حج سال 1399 نام‌نویسی و وجوه مربوطه را واریز کرده، ولیکن به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت نام قطعی، بصورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان ها را خواهند داشت.

د- نکات قابل توجه:

1.      پس از اعلام کاروان ها، افرادی امکان ثبت نام قطعی در گروه های اعزامی به حج سال 1403 را خواهند داشت که اقدام به پیش ثبت‌نام نموده باشند.( به استثناء ثبت نامی های 1399 )

2.      انتخاب و ثبت‌نام در کاروان‌هایی امکان پذیر خواهد بود که با اطلاعات کامل و به‌روزشده فرد متقاضی در سامانه http://reserve.haj.ir از حیث استان، شهرستان محل اعزام و سایر اطلاعات درج شده در سامانه تکمیل اطلاعات، مطابقت داشته باشد.

3.      چنانچه متقاضی پس از اعلام سازمان مبنی بر مراجعه به کاروان های اعلامی برای ثبت نام قطعی مراجعه نداشته باشد، منصرف شناخته شده و وجوه واریزی به حساب وی، مسترد می گردد.

4.      به فضل پروردگار متعال، عملیات اعزام کاروان های حج تمتع ، از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت ماه 1403) آغاز و با پایان ماه ذی الحجه و اوایل ماه محرم 1446 (نیمه دوم تیرماه 1403) خاتمه خواهد یافت.

5.      متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال 1403می‌بایست دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار 20/09/1403 باشند.

                                                                                                       سازمان حج و زيارت